Driven ekonomiassistent med erfarenhet av digitalisering och automatisering

Sista ansökningsdag: 2021-08-15   

Publicerades: 2021-06-24

Om oss

Capio S:t Görans Sjukhus ingår i en av Europas ledande vårdkoncerner, Ramsay Santé, och är det första och enda privat drivna akutsjukhuset i Sverige. Sjukhuset är centralt beläget på Kungsholmen i Stockholm och har cirka 2 300 anställda, 340 vårdplatser och vi tar emot drygt 290 000 besök om året. Tidningen Dagens Medicin har utsett Capio S:t Görans Sjukhus till ”Bästa mindre sjukhus 2019”.
Vår vision är att driva framtidens sjukvård, att ge bättre vård genom att lära, utmana och förnya. Våra värderingar är ”Du är viktig – din åsikt gör skillnad”, ”Vi är nyfikna och modiga” och ”Vi vill alltid bli bättre”. Vi har en attraktiv poänglönemodell, ”S:t Göranmodellen”, och erbjuder en mängd förmåner för medarbetare via vår förmånsportal Benify, bland annat friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år och tillgång till ett gratis gym. Vi kan även erbjuda nybyggda personalbostäder nära sjukhuset.

Beskrivning av tjänst

Beskrivning

Har du tidigare arbetat på en ekonomiavdelning och har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra?

Drivs du av att utveckla och effektivisera dessa processer? Vill du vara med på en spännande resa på Sveriges bästa lilla sjukhus? Då kan du vara den vi söker. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation vars vision är att ständigt förbättras och driva framtidens sjukvård. På Capio S:t Görans sjukhus är patienterna och medarbetarna ständigt i fokus.

Capio S:t Görans sjukhus söker nu en ekonomiassistent som vill vara med på vår digitaliseringsresa. Ekonomiavdelningen har påbörjat ett stort förändringsarbete där vi vill gå från en stor andel av manuell transaktionshantering till att digitalisera och automatisera våra arbetsflöden och processer. Vi har mycket kvar att göra innan vi nått vårt mål och kommer alltid sträva efter att bli ännu bättre.

Ekonomiavdelningen består idag av 9 personer, varav 5 ingår i reskontrateamet.

 

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta inom reskontrateamet på ekonomiavdelningen. Arbetsuppgifterna roterar inom teamet både för att öka variationen i arbetet och för att säkerställa att kompetensen inte blir personberoende. I dagsläget sker mycket av arbetet manuellt men i takt med att vi digitaliserar kommer också våra arbetssätt att förändras. Det är därför viktigt att du gillar förändringar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

  • Löpande kund- och leverantörsreskontrauppgifter
  • In- och utbetalningar samt avstämning av bank
  • Registrera och utrangera anläggningar samt bokföra avskrivningar
  • Bokslutsavstämningar i samband med månads- och årsbokslut
  • Hantera frågor i en gemensam ekonomibrevlåda, internt ärendehanteringssystem (JIRA) samt svara på telefonsamtal
  • Utveckla och digitalisera våra flöden kopplade till ovan arbetsuppgifter

 

Du hanterar daglig kommunikation med kollegor, leverantörer och interna såväl som externa kunder. Viktiga egenskaper är därför att du är serviceinriktad samt är flexibel och har förmåga att prioritera.

 

Kvalifikationer

Vi tror att du har läst företagsekonomi med inriktning mot redovisning på högskola/universitet. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerad i ditt arbetssätt samt social, serviceinriktad och kommunikativ med en god förmåga att bemöta kunder, leverantörer och kollegor.

Erfarenhet av att arbeta i Agresso/Unit4 Business World är starkt meriterande. Detsamma gäller erfarenhet av att digitalisera flöden inom kund- och leverantörsreskontra. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan sätta dig in i olika IT-system, är en van användare av Officepaketet samt att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är även viktigt att du har en förmåga att identifiera, sätta dig in i, kritiskt granska och lösa problemställningar och frågor som uppstår. I denna rekrytering sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Anställningsvillkor

Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader

Omfattning: Heltid

Sysselsättningsgrad: 80-100%

Lön: Individuell lönesättning

Tillträde: Augusti

Kontaktperson Capio

Emma Jonsson, Tel:08-58701699

Om Capio

Capio – Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan – en individ i taget!

Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information, besök capio.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.