Administratör/handläggare till Journalservice på Capio S:t Görans Sjukhus

Sista ansökningsdag: 2018-11-05   

Publicerades: 2018-10-15

Om oss

Capio S:t Görans sjukhus ingår i en av Europas ledande vårdkoncerner, Capio AB (publ), och är det första privat drivna akutsjukhuset i Sverige. Capio S:t Görans sjukhus är centralt beläget på Kungsholmen i Stockholm och har cirka 2 000 anställda, 345 vårdplatser och vi tar emot drygt 230 000 besök om året. Tidningen Dagens Medicin utsåg i sin senaste ranking Capio S:t Görans Sjukhus till Årets bästa sjukhus i kategorin mindre sjukhus. Vår vision är att driva framtidens sjukvård; vår mission är att ge bättre vård genom att lära, utmana och förnya. Våra värderingar är ”Du är viktig – din åsikt gör skillnad”, ”Vi är nyfikna och modiga” och ”Vi vill alltid bli bättre”. Sjukhuset erbjuder alla medarbetare friskvårdsbidrag och tillgång till ett gratis gym. Du får också tillgång till en mängd olika erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Beskrivning av tjänst

Beskrivning

Nu behöver vi förstärka med ytterligare en administratör/handläggare till Journalservice.

Journalservice tillhör InfoTel där totalt 15 personer arbetar. Vi bemannar tillsammans sjukhusets journalarkiv, informationsdisk, telefonväxel och fakturaservice.


Arbetsuppgifter

I rollen som administratör/handläggare inom Journalservice ingår du i ett team om fem personer som bla administrerar beställningar av journalkopior samt hanterar hela processen för att tillföra pappersdokument till den digitala patientjournalen. I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna telefontider och hålla telefonkontakt med patienter och andra beställare.

Vi arbetar kontinuerligt med förbättringsarbeten och vårt utvecklingsarbete har redan kommit en god bit på väg och ska fortsätta utvecklas för att bidra till sjukhuset utvecklingsmål. Vi värnar om vår goda arbetsmiljö som du som medarbetare är delaktig att bidra till. Varje år följer vi upp arbetsmiljön i vår medarbetarenkät och vi är mycket nöjda med våra resultat.
 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning och gärna erfarenhet från något vårdyrke. Har du erfarenhet av liknande arbete samt är kunnig och van att arbeta med Officepaketet och något patientjournalsystem ser vi det som meriterande.

Att du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift är en grundförutsättning för att klara av arbetet. Behärska engelska väl är ett krav. Övriga språk är ett plus!

Stor vikt kommer vi att lägga på personliga egenskaper. Som person är du trygg i dig själv och ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter. Du är lösningsorienterad och orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. Du är serviceintresserad och lyhörd i dina relationer med kunder och kollegor. Du bidrar med arbetsglädje i teamet!

Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs och uppskattar att arbeta i team.

Vi ser gärna manliga sökanden till denna tjänst för att främja mångfalden i teamet, som idag till 100% består av kvinnliga medarbetare.


Villkor

Tjänsten är på heltid, 39,5 timmar per vecka.

 

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Sysselsättningsgrad: 39,50 tim

Lön: Individuell lönesättning

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson Capio

Anna Åström, Enhetschef, Tel:08-58701271

Om Capio

Capio-koncernen är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag med en paneuropeisk närvaro. Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och primärvårdsenheter. Capio har en omsättning på cirka 14 miljarder SEK och vårdenheter i fem länder: Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland. Capio har över 12 000 medarbetare och mer än 4 miljoner patientbesök per år.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.