Patientkoordinator/Kundsupport och administration

Sista ansökningsdag: 2018-07-19   

Publicerades: 2018-06-19

Beskrivning av tjänst

 

Capio Go är ett affärsområde inom Capiokoncernen som utvecklar och erbjuder digitala patienttjänster i nära samverkan med andra Capio-verksamheter.

Capio Go vann utmärkelsen Guldskalpellen 2018 för innovativt arbete med digifysiska vårdtjänster. Nu är vi inne i ett expansivt skede och når fler och fler patienter runt om i Sverige och breddar dessutom succesivt vårt patienterbjudande. Vi söker därför fler medarbetare som vill förändra sjukvården tillsammans med oss.

Capio Go är ett team med ca 10 medarbetare som är placerade i Malmö. Rollen som patientkoordinator/kundsupport rapporterar till verksamhetschefen och ingår i Capio Go´s svenska organisation.

Om tjänsten

Tjänsten som patientkoordinator/kundsupport består i huvudsak av två olika delar – dels att guida och hjälpa både patienter, vårdcentraler och våra egna medarbetare rätt i patientarbetet, och dels att sköta administration för kontoret.

Som patientkoordinator/kundsupport är din uppgift att aktivt följa patientflödet i vår digitala vårdtjänst, svara på frågor från patienter både via telefon och mail, för att säkerställa att patienten får bäst möjliga vårdupplevelse.

Den andra delen av uppdraget innebär ett omväxlande arbete med olika administrativa uppgifter, ex; reseadministration, kalenderhantering, office management samt en del ekonomiadministration.

Du kommer att befinna dig i en miljö med hög förändringstakt och stort mått av kreativitet vilket förutsätter att du är lösningsorienterad och gillar att varje dag kan se olik ut.

Kvalifikationer

Vi tror att du antingen har en vårdutbildning eller annan relevant erfarenhet av att arbeta med patienter och vårdflöden.

Du bör ha minst 5 års arbetslivserfarenhet.

Du arbetar självständigt och är lösningsfokuserad.

Du gillar att ge service – både i din roll som patientkoordinator, men även till teamet i Capio Go.

Du är noggrann och administrativt skicklig.

God kunskap i Officepaketet och i svenska i tal och skrift.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Villkor

Omfattning och anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning

Placeringsort:

Malmö

Tillträde:

Snarast

Ansökning och frågor:

Cecilia Meurling, Verksamhetschef, Capio Go Sverige, cecilia.meurling@capio.se

Vi tillämpar löpande urval, dock senaste ansökningsdag 31 juli

 

Välkommen med din ansökan - tillsammans förändrar vi vården!

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Sysselsättningsgrad: 100%

Kontaktperson Capio

Om Capio

Capio-koncernen är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag med en paneuropeisk närvaro. Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och primärvårdsenheter. Capio har en omsättning på cirka 14 miljarder SEK och vårdenheter i fem länder: Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland. Capio har över 12 000 medarbetare och mer än 4 miljoner patientbesök per år.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.