Supporttekniker till IT-avdelningen

Sista ansökningsdag: 2018-07-19   

Publicerades: 2018-06-19

Om oss

Capio S:t Görans sjukhus AB ingår i en av Europas ledande privata vårdkoncerner, Capio AB, och är det första akutsjukhuset i Sverige med en privat ägare. Capio S:t Görans sjukhus är centralt beläget på Kungsholmen i Stockholm och har cirka 2000 anställda, 330 vårdplatser och vi tar emot drygt 220 000 patienter varje år. Vår vision är att driva framtidens sjukvård och vår mission att ge bättre vård genom att lära, utmana och förnya. Våra värderingar är ”Du är viktig – din åsikt gör skillnad”, ”Vi är nyfikna och modiga” och ”Vi vill alltid bli bättre”. Dagens Medicin utsåg i sin senaste ranking Capio S:t Görans Sjukhus till Årets bästa sjukhus i kategorin mindre sjukhus.

Beskrivning av tjänst

Beskrivning

Att vara en del av supportorganisationen på IT-avdelningen innefattar huvudsakligen att ta emot, åtgärda och genomföra förbättringar efter mindre och större incidenter. Planera, prioritera och utföra förändringsärenden, delta i projekt samt att kontinuerligt arbeta med kommunikation och information är också grundläggande. Uppdraget inkluderar schemalagda kompenserande beredskapsperioder.

 Du som vill arbeta med och utveckla vår IT-support är varmt välkommen till en arbetsplats där vi är stolta över vår bredd inom kompetens, förutsättningar och bakgrunder: jämlikhet och jämställdhet värderas självklart väldigt högt hos oss. Du kommer att bli en del av IT-supportorganisationen och samarbeta nära med både kollegor inom samtliga områden på IT-avdelningen såväl som användare och beslutsfattare i verksamheten.

Arbetsuppgifter

IT-avdelningens grunduppdrag är att ge sjukhuset bästa möjliga IT-stöd i vårt hälso- och sjukvårdsuppdrag och värderingar. Vi gör detta genom att konkret arbeta med tillgänglighet, spårbarhet, riktighet och sekretess för alla informationsmängder såväl som att vara innovativa inom strategiska områden som patientdelaktighet och effektivt omhändertagande över vårdgivargränser. Precis som alla verksamheter inom Capio S:t Görans Sjukhus arbetar vi enligt vårt koncept med ständiga förbättringar; alla anställda har uppdraget – och möjligheten – att kontinuerligt påverka och förbättra vår verksamhet. Hos oss får du som har stor drivkraft och vilja goda möjligheter att växa med ansvar och utvecklas med – och påverka - de utmaningar som ditt uppdrag medför.



Kvalifikationer

Krav är att du har erfarenhet av arbete i en helpdesk/supportorganisation och att du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift då kommunikationsförmåga och skicklighet kring informationssammanställning är avgörande. Din tekniska kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning och system är självklart hög. Som person vill vi att du är engagerad, driven och social. Du är fokuserad, kvalitetsmedveten och förstår vikten av prioritering och planering i arbetsvardagen. Har du erfarenhet av att ha arbetat inom vården tidigare är det meriterande.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning 2018-08-01 eller efter överenskommelse. För mer information om tjänsten kontakta enhetschef Rene Lambin på telefon 08-5870 2711. Välkommen med din ansökan senast 2018-07-10!

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Sysselsättningsgrad: 100%

Lön: Månadslön

Tillträde: 2018-08-01

Kontaktperson Capio

Rene Lambin, Tel:08-5870 2711

Om Capio

Capio-koncernen är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag med en paneuropeisk närvaro. Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och primärvårdsenheter. Capio har en omsättning på cirka 14 miljarder SEK och vårdenheter i fem länder: Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland. Capio har över 12 000 medarbetare och mer än 4 miljoner patientbesök per år.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.