Boka och avboka tid

Om du vill boka en tid på någon av våra mottagningar går det bra att ringa. Många mottagningar är även knutna till 1177 Vårdguiden och då kan du boka och avboka tider där.

Hos många av våra vårdcentraler kan du boka telefontid dirket på mottagningens hemsida. I samband med det får du svara på några frågor om dina besvär. Svaren ger oss en första bild av hur du mår och vilka förväntningar du har på kontakten med oss. För att använda verktyget krävs inloggning med BankID.

Vissa mottagningar, t ex vissa barnavårdscentraler, skickar ut kallelser för planerade besök och tar inte emot tidsbokningar över telefon. Enklast är att ringa till mottagningen för att få veta vad som gäller just där.

Om du behöver avboka en tid kan du ofta göra det via telefon med knappval. Du får då tala in ett meddelande i röstbrevlådan eller i vissa fall prata med växeln. Många mottagningar kan du lämna återbud till via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Det är vanligt att mottagningarna vill att du avbokar senast 24 timmar före det planerade besöket. Om du inte lämnar återbud, eller lämnar återbud för sent, kan du ibland bli skyldig att betala en avgift.

1177 Vårdguiden E-tjänster

Vill du boka eller avboka din tid?

Logga in på 1177 Vårdguiden E-tjänster.