Kvalitetsredovisningar
Vi arbetar ständigt för att förbättra den vård vi ger våra patienter. Tydlig styrning och uppföljning skapar bättre och mer effektiva arbetssätt samtidigt som vi kan ge god vård till fler.
Vi arbetar ständigt för att förbättra den vård vi ger våra patienter. Tydlig styrning och uppföljning skapar bättre och mer effektiva arbetssätt samtidigt som vi kan ge god vård till fler.
Capio Sverige tar ansvar för att driva och utveckla sjukvården med patientens behov i centrum. I detta arbete utgår vi från Capio-modellen. Tillsammans skapar delarna i Capio-modellen en helhet för hur vi bedriver och utvecklar vården. Capios decentraliserade linjeorganisation med tydliga ansvar och mandat skapar förutsättningar att lokalt följa och utveckla kvaliteten i vården.
I respektive rapport för de olika affärsområdena kan du läsa om hur vi mäter kvalitet i våra olika verksamheter.
Kvalitetsrapport Närsjukvård 2019
Kvalitetsrapport Specialistkliniker 2019
Kvalitetsrapport Ortopedi 2019
Faktablad Capio S:t Görans sjukhus 2019
Patientsäkerhetsberättelse 2019
Sjukhusgemensamma resultat 2019
På Capio S:t Görans webbplats kan du läsa mer hur de arbetar med kvalitet.