Du som har privat sjukvårdsförsäkring

Har du en privat sjukvårdsförsäkring? Hos oss kan du få vård via ditt försäkringsbolag.

Försäkringsbolaget måste ge sitt godkännande och tillsammans med dem skräddarsyr vi behandlingen så att den passar just dina behov. 

Längden på behandlingen godkänns av försäkringsbolaget. Men vår vision är att behandlingen ska vara tidsbegränsad då den ska ha effekt. Längden utgår från rekommendationer och tidigare erfarenheter, men anpassas samtidigt till dina och försäkringsbolagets specifika förutsättningar. När önskad effekt är uppnådd avslutas behandlingen.

Behandlingen startar omgående efter att försäkringsbolaget har gett sitt godkännande till vård. För mer specificerad information vänligen kontakta ditt försäkringsbolag.

Avbokning av besök

Om du är förhindrad att komma, vänligen kontakta ditt försäkringsbolag så fort som möjligt, så att vi så snart som möjligt finner en ny tid. Du måste dock ringa senast 24 timmar före avtalad tid för att undvika att faktureras för besöket.

Uteblivet besök

Om du uteblir från ett besök som vi har bokat in med dig så kan du bli debiterad för besöket

Tänk på att hela din behandling är noga utformad och viktig för ditt tillfrisknande. Ett uteblivet besök innebär ett avbrott i din behandling och kan påverka ditt behandlingsresultat.

För mer information, kontakta oss!

Vi hjälper dig att se om ditt försäkringsbolag har avtal med oss. Har du frågor eller funderingar kring vår behandling, så är du alltid välkommen att kontakta oss.

Telefon vardagar 08.00-15.00, 08-518 194 20 

Adress: Kungsgatan 50, 111 35 Stockholm
E-post: forsakring.hjarnhalsan@capio.se

E-post är endast avsett för allmänna frågor. Vid kontakt via e-post kan vi inte garantera sekretessen och du kan därför inte få råd i medicinska frågor, boka tid, avboka tid eller förnya recept genom e-post. För din säkerhet skall du aldrig, i kontakt med oss via e-post, ange personnummer eller symptom/besvär.