Sommarinformation

2018-06-21, 10:24

Capio Lundby Närsjukhus har starkt begränsad patientverksamhet/stängt under veckorna 29-31 (från 16 juli till 5 augusti) enligt följande:

Vecka 29-31

  • Dialysenheten har ordinarie öppettider
  • Provtagningen är öppen för överenskommen provtagning veckorna 29-31 (mån-fre 7.30 - 12.00)
  • Övriga enheter och mottagningar är stängda veckorna 29-31

Sjukhuset är under semesterperioden administrativt bemannat för remisshantering, journalrekvisition och förfrågningar. Remisser och provsvar kommer att medicinskt bedömas. Önskas kontakt, ring 031-65 70 00/vxl.

Inför ditt besök

Här har vi samlat information som kan vara bra att tänka på inför ditt besök hos oss. 

Att tänka på inför ditt besök

Läs din kallelse noggrant så att du inte missar din tid eller någon viktig förberedelse. 

"Tio goda råd inför ditt besök", ökad delaktighet i vården

Grunden till en trygg och säker vård är en väl fungerande dialog mellan dig och vårdpersonalen. Läs mer i Socialstyrelsens Min guide till säker vård där du bland annat får tio goda råd för din delaktighet och medverkan till säker vård. 

Besöksdagen

Anmäl alltid din ankomst och betala i receptionen när du kommer till oss. Kom minst 10 minuter innan besökstiden då kö kan förekomma i receptionen. Ska du opereras med planerad övernattning - gå direkt till vårdavdelningen.

ID-kontroll

Ta alltid med giltig ID-handling (ID-kort, körkort, pass, LMA-kort) vid ditt besök. Myndig medföljare till barn under 18 år ska kunna legitimera dig.

Betalning

Vi föredrar betalkort som betalning, möjlighet till inbetalningskort och kontant betalning finns. Frikort gäller. Visa ditt högkostnadskort eller be att få ett kort att stämpla.

För allas trevnad - starka dofter och mobiltelefon

Undvik att använda starka dofter då många är allergiska för detta. 
Stäng av mobiltelefonen under ditt besök.

Avbokning

Avbokning av tidsbokat besök måste ske minst 24 timmar innan besöket och kan lämnas på enhetens direktnummer eller via 1177 e-tjänster. Uteblivet besök eller sent återbud får du betala enligt Västra Götalandsregionen regler för patientavgifter.  

Tolk

När du ringer och bokar din tid hos oss så meddela om du behöver tolk och på vilket språk. Ibland kanske du vill ta med dig någon nära vän eller anhörig som tolk. För att undvika missförstånd och säkerställa att all information tolkas korrekt rekommenderar vi auktoriserad tolk. Vi anlitar Tolkförmedling Väst.

På 1177 Vårdguiden kan du läsa mer om regler och rättigheter vid behov av tolk.

Har du fler frågor? 

Vi har samlat fler frågor under rubriken Service A-Ö