Vi lägger stor vikt vid personligt bemötande och professionell omvårdnad. Vår målsättning är att du som opereras hos oss ska känna dig trygg, välinformerad och delaktig genom hela din vårdresa. Därför är det viktigt att du läser information både om vad som gäller före och efter din operation.
Operationer utförs inom:
Väntetiderna varierar beroende på vad man ska opereras för, kontakta operationsplaneringen.
Att tänka på inför ditt vårdtillfälle
Ta med dig:
- Legitimation
- Aktuella mediciner
- Något att läsa eller lyssna på, det kan bli väntan under dagen
- Tofflor, toalettsaker om du behöver stanna kvar något dygn
- Mobiltelefon
- Vi ber dig använda mobiltelefon med respekt för omgivningen. Det är inte tillåtet att fotografera, filma eller göra ljudupptagning i hälso- och sjukvårdens lokaler i Västra Götalandsregionen.
Övrigt
- Allergi är vanligt idag, undvik parfymer, blommor som luktar starkt samt nötter.
- Om du är vuxen, 18 år eller äldre, kan närstående ej vara kvar på avdelningen under dagen men är välkomna att komma och hämta dig när det är dags att åka hem. Barn får ha med sig två anhöriga.
- Lämna värdesaker hemma.
Välkommen till Operationsplaneringen
Har du frågor inför din operation?
Öppettider
Mån-tors 08.30-11.00, 13.00-14.30
Fre 8.30-11.00
Kontaktuppgifter
Telefon: 031-65 72 31
Information om vårt telefonkösystem
Enhetschef: Marie Fransson

Välkommen till Vårdavdelningen
Besökstider
Dagligen 17-19
Vid besök utanför ordinarie öppettider, använd porttelefonen på höger sida entrédörren.
Kontaktuppgifter
Telefon: 031-65 72 26
Information om vårt telefonkösystem
Enhetschef: Marie Fransson


Hög kvalitet
Kvalitetsarbetet står i centrum hos oss på Capio. Vi vill hela tiden bli bättre på att ge dig som patient rätt och säker vård, och att du ska återhämta dig snabbt efter våra behandlingar. Kvalitet betyder också att du som patient ska uppleva trygghet och kompetens när du kommer i kontakt med oss.
Vi arbetar kontinuerligt med kvalitetsutveckling och patientsäkerhet och det är viktigt för oss hur du som patient upplever vården. Därför genomför vi regelbundet patientnöjdhetsmätningar.