
Vi tar hand om dina ögon hela livet!
TROTS ATT VI årligen träffar nära 120000 patienter på våra mottagningar vet vi att varje patient är unik, med unika behov och förväntningar. Vår ambition är att alltid överträffa dina förväntningar och vi vill veta när vi inte lyckats.
VD Karl Johansson Bäckgren om Capio Ögon
Nytt varumärke - samma goda vård
Capio Medocular, Capio Scanloc Ögon och Capio Globen Ögonklinik har samlats under det gemensamma varumärket Capio Ögon. Tre företagsnamn har blivit ett – en förändring som både innebär större tydlighet och en ökad sammanhållning mellan de olika klinikerna.
Läs mer om varumärket Capio Ögon
Minska glasögonbehovet efter gråstarroperationen
I samband med din gråstarroperation har du möjlighet att välja en premiumlins och med stor sannolikhet bli helt glasögonfri efteråt. – Landstinget står för din operation och en standardlins, men du kan själv välja att betala mellanskillnaden och få en premiumlins, berättar John Johansson, optiker på Capio Ögon Stockholm.
Läs mer om möjligheten till premiumlins efter gråstarroperation
Rätt metod för rätt patient
Intervju med Maria Kugelberg, ögonkirurg på Capio Ögon, om hur man hittar rätt operationsmetod för varje patient.
Läs mer om rätt metod för rätt patient
Ständigt kvalitetsarbete - för patienternas skull
Som patient hos Capio Ögon har du alltid möjlighet att framföra dina idéer och åsikter genom olika kanaler. Åsikter som sedan analyseras och sammanställs av kvalitetscontroller Pernilla Strindlöv med kollegor.
Läs mer om vårt kvalitetsarbete
Slipper glasögon efter ICL-operationen: ”Det är en frihet i vardagen”
Länge var Karl Wahlgren vad han själv kallar för en ”glasögonförnekare”. Så länge det gick försökte han undgå det faktum att han hade synfel som behövde korrigeras. Efter att sedan ha vantrivts i sina glasögon i många år tog han beslutet att genomgå en ICL-operation. – Jag gick ut från kliniken och såg som en hök, säger Karl med ett leende.
Läs om Karl som gjort en ICL-operation
Capio möter individens behov
Ett projekt för att sätta kunden i centrum har nyligen avslutats hos Capio Ögon. Ett projekt som syftar till att ge patienterna ännu bättre bemötande, större igenkänningsfaktor och samma nivå på servicen – oavsett var i landet du besöker en klinik.
Läs mer om vårt arbete som servicegivare
Kvalitet, medkänsla och ansvar
– Capios värderingar är kvalitet, medkänsla och ansvar. Just medkänsla är något som alltid präglat verksamheten och det har utvecklats till ett starkt samhällsengagemang, berättar Jeanette Lindahl, marknadsansvarig på Capio Ögon.
Läs mer om vårt samhällsengagemang