Kontakt inom 15 minuter 7-22 alla dagar. Rådgivning, hjälp och receptförnyelse.
- Capio Sverige
- ...
- Hitta mottagning
- Primärvård
- Vårdcentraler
Capio Vårdcentral Nockebyhöjden
Capio Vårdcentral Nockebyhöjden
Välkommen till din vårdcentral i Bromma. Vi erbjuder dig ett brett vårdutbud, digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs.
Hur kan vi hjälpa dig?
Chatta med oss
Vi svarar i vårdcentralens chatt på vardagar. Du kan också få hjälp av vår heldigitala tjänst Capio Go 7–22 årets alla dagar.
Välkommen till oss
Vi har öppet mån–fre kl. 8–17. Du hittar oss på Backskåran 9 i Bromma och når oss via telefon 08-120 190 90.
Lista dig hos oss
I Sverige har vi fritt vårdval, vilket betyder att du kan välja vilken vårdmottagning du vill tillhöra.
Av- eller omboka
Här kan du när som helst be om att av- eller omboka en tid hos oss. Vi svarar under vardagar.
Sök vård via vår app
Vårt utbud
Vaccination säsongsinfluensa
Årets influensavaccination startar 8 november för dig som är 65+ eller tillhör någon riskgrupp och är helt kostnadsfritt. Läs mer på 1177.se om vilka riskgrupper som vaccineras kostnadsfritt. Två veckor efter vaccinationsstart är icke-riskgrupper välkomna att vaccinera sig.
I år sker all vaccination med tidsbokning och du bokar din tid via vår chatt eller telefon.
Vaccination Covid-19
Du bokar vaccination i första hand via Region Stockholms app Alltid Öppet eller via telefonnummer 08–428 429 30. För mer information kring aktuella vaccindoser för olika grupper, se 1177.se
Om du behöver vaccinera dig hos oss på vårdcentralen kontaktar du oss via chatt eller telefon.
Misstänker du att du lider av allergi? Hos oss kan du få hjälp med undersökning och diagnos, läkemedel samt rådgivning.
Om du under längre tid har upplevt problem med minnet kan det vara bra att genomgå en demensutredning för att ta reda på vad det beror på. Utöver utredningen kan vi bistå med information om olika typer av behandlingar, samt läkemedel vid behov.
Du som har diabetes och är patient hos oss blir kallad till besök hos diabetessköterska och läkare. Här tar vi hand om dig genom regelbundna kontroller av dina värden och samtal om hur du mår.
Diabetesmottagning
Vi tar emot patienter som är listade på Nockebyhöjdens vårdcentral. Endast tidsbokade besök.
Kontakta oss via telefon för att boka tid hos vår diabetessköterska som kan hjälpa dig med följande:
- Årliga kontroller
- Undervisning av Diabetes Mellitus
- Rådgivning om kost och fysisk aktivitet
- Undervisning i egenkontroller av blodsocker
- Förskrivning av diabeteshjälpmedel och diabetesmedicin
- Fotstatus
Telefonnummer:
08-120 190 90
Det finns många olika riskfaktorer eller diagnoser som på något sätt är kopplade till vad du äter och dricker. Hos en dietist kan du få hjälp med olika typer av besvär som rör kost.
Temasida: Övervikt och obesitas
Temasida: Ätstörningar
Temasida: Psykisk hälsa
Om du på grund av medicinska skäl eller funktionshinder har behov av varaktiga hälso- och sjukvårdsinsatser som kvarstår under minst två veckor kan du få hjälp av hemsjukvården. För att beviljas hemsjukvård behöver du genomgå en medicinsk bedömning eftersom uppdraget hemsjukvård enligt landstinget måste uppfylla vissa kriterier.
Hos oss kan du som har högt blodtryck (hypertoni) få hjälp med blodtrycksmedicin och mätning av ditt blodtryck. Vi kan också erbjuda information och råd om hur du själv kan påverka ditt blodtryck genom att förändra din livsstil.
En infektion innebär att din kropp utsätts för angrepp av smittämnen som exempelvis bakterier, virus eller svamp. Kroppens reaktion på en infektion är vanligtvis en inflammation. Om du inte märkt någon förbättring på en vecka eller om dina symptom blir värre är det aktuellt att söka vård.
Vi hjälper dig med injektioner av läkemedel, provtagning och injektion via (samt omläggning och spolning av) central venkateter (CVK) och subkutan venport.
Upplever du problem med urin- och/eller avföringsinkontinens är du välkommen att boka en tid hos oss för råd, hjälp och stöd.
Hos oss kan du få hjälp med olika intyg. Exempelvis för sjukskrivning, vård av barn, färdtjänst eller inställd resa på grund av sjukdom. Vissa intyg är avgiftsbelagda. Kontakta oss gärna för mer information.
Fotsjukvård riktar sig bland annat till dig som har diabetes och problem med fötterna, dig som har cirkulationsrubbningar som orsakar sår, eller dig som har reumatiska, ortopediska eller neurologiska problem.
När en sjuksköterska eller läkare har ordinerat prover ska du besöka laboratoriet. Om du ska ta blodprover behöver vi veta om du använder blodförtunnande medicin. Kom gärna till mottagningen minst en kvart innan avtalad tid och glöm inte dina ID-handlingar.
Öppettider
Provtagningen har drop in helgfria vardagar kl. 10.00-11.45.
Övrig tid finns Unilab Brommaplan, Klädesvägen 12, plan 1. Öppet måndag-fredag klockan 10.00-11.45
Vi kan bland annat hjälpa dig som upplever nedstämdhet, sömnproblem, stress, panik, oro, utmattning, likgiltighet, sorg eller koncentrationssvårigheter. Våra psykosociala resurser arbetar självständigt men alltid i nära samarbete med våra läkare.
Om du har skurit dig så illa att plåster inte räcker, eller har ett sår som är djupt eller inte vill läka är det viktigt att du besöker oss. Likaså om du upplever rodnad, svullnad, värmeökning och smärta i sårområdet.
Vi vaccinerar gammal som ung från 1 års ålder. Barn under 16 år vaccineras endast i sällskap av målsman eller annan vuxen. Välkommen att kontakta oss vid frågor kring vårt vaccinationsutbud.
På äldremottagningen erbjuder vi dig som är äldre bättre tillgänglighet och en mer sammanhållen vård. Vi kan till exempel hjälpa dig med genomgång och kontroll av dina mediciner eller med förebyggande hälsovård, genom att se över din motion och kost.
Äldremottagningen är öppen för dig som är 75 år eller äldre. Om du hellre vill fortsätta att ringa eller komma till oss som vanligt går det lika bra.
Välkommen att kontakta mottagningen på telefon!
Telefontid: helgfria vardagar kl. 14.30-16.00.
Telefonnummer:
08-120 190 90
Låt oss ta hand om dig
När du listar dig väljer du vilken vårdgivare du vill vara ansluten till. Att göra ett aktivt val innebär en ökad trygghet och kontinuitet för dig som patient.
Vår personal
Kaveh Chamsai
Verksamhetschef
Eva Nordvall
Enhetschef
Monica Hansson
Medicinsk sekreterare
Yosief Weldegabier
Specialist i allmänmedicin
Ruth Granlund
Distriktssköterska
Ingela Rundgren
Distriktssköterska
Heléne Holmberg
Undersköterska
Carmen Diaz Soto
Undersköterska
Almasi Chonoor
Undersköterska
Liselott Kalmaru
Sjuksköterska
Praktisk information
Kontakt med din vårdcentral eller med vår nationella vårdtjänst Capio Go. Här får du rådgivning, hjälp och kan förnya dina recept.
- Vård online via chatt eller video
- Hitta din närmaste Capio-vårdcentral
- Välj oss som din vårdcentral
Du behöver:
- Smarttelefon eller surfplatta
- Mobilt BankID
Digital kontakt utan app
Vi rekommenderar att du laddar ner appen men har du inte tillgång till mobil eller surfplatta kan du starta ett digitalt besök via hemsidan.
Välkommen att ringa oss för rådgivning, tidsbokning, återbud och receptförnyelse.
Nummer till växel:
Telefontider:
Måndag kl. 8.00-17.00
Tisdag kl. 8.00-17.00
Onsdag kl. 8.00-17.00
Torsdag kl. 8.00-17.00
Fredag kl. 8.00-17.00
Avvikande telefontider:
Röda dagar är vår telefon stängd. Vid akuta besvär, kontakta 1177 eller 112.
Adress:
Backskåran 9, 168 40, Bromma
Öppettider:
Måndag kl. 8.00-17.00
Tisdag kl. 8.00-17.00
Onsdag kl. 8.00-17.00
Torsdag kl. 8.00-17.00
Fredag kl. 8.00-17.00
Avvikande öppettider:
När vårdcentralen är stängd kan du få hjälp med enklare akuta ärenden av oss på Capio alla dagar, året runt, fram till klockan 22. Starta ditt besök hos vår nationella tjänst Capio Go.
Vid akuta besvär, kontakta 1177 eller 112.
När vårdcentralen är stängd kan du få hjälp med enklare akuta ärenden av oss på Capio alla dagar, året runt, fram till klockan 22. Starta ditt besök hos vår nationella tjänst Capio Go.
Vid akuta besvär, kontakta 1177 eller 112.
Via 1177 e-tjänster kan du hos oss administrera delar av din vård. Du loggar enkelt in via Mobilt BankID eller e-legitimation. Här hittar du våra e-tjänster.
Om du har synpunkter på den vård du fått hos oss tar vi gärna del av dessa. Ange ditt telefonnummer i e-postmeddelandet så kommer du att bli kontaktad av vår verksamhetschef. Vi vill avråda från att skicka känsliga personuppgifter och medicinsk information via e-post, då sekretessen inte kan garanteras.
Undrar du vad ett besök kostar, hur digital vård funkar eller hur du tar del av din journal? Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får från våra patienter. Hittar du inte svaret på just din fråga? Hör av dig till oss! Alla frågor är välkomna – ingen fråga är för liten eller för stor.
Vi vill veta vad du tycker – vare sig det är ris eller ros eller om du vill komma med förslag till förbättring är vi tacksamma för att du hör av dig.
Om du har drabbats av en skada i vården vill vi veta det så snart som möjligt för att ställa till rätta, utreda och gå vidare med anmälan till försäkringsbolag och myndigheter om det behövs.
Kontakta personalen
I första hand bör du kontakta personalen eller ansvarig chef på den mottagning där du har fått vård och behandling. Du kan kontakta oss via våra tjänster på 1177.se, alternativt ringa eller skicka brev.
På sidan Synpunkter på vården hittar du mer information om Patientnämnden, försäkringsbolag och andra myndigheter som hjälper dig som patient om du behöver gå vidare i ett ärende.