Får du inte svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.
Telefon
Samtliga telefonnummer till våra olika mottagningar finner du här >
Vanliga frågor och svar - Läkargruppen
Här hittar du svar på vanliga frågor som kan vara bra att läsa igenom inför ditt besök hos oss.
Vi erbjuder specialistvård och företagshälsovård i en lugn och trygg miljö.
Får du inte svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.
Telefon
Samtliga telefonnummer till våra olika mottagningar finner du här >
Vi erbjuder specialistvård och företagshälsovård i en lugn och trygg miljö.
Om du har ett konto i den digitala brevlådan KIVRA så kommer du att få din besökskallelse dit. Du som inte har KIVRA kommer att få dina besökskallelser på papper via posten.
Vi skickar sms-påminnelse om du har meddelat oss ditt medgivande till detta och vi har ditt mobilnummer. Kontakta din mottagning om du vill lämna ditt medgivande till sms-påminnelser.
Vi finns på Manillagatan 1 nära Hamnplan i Örebro.
För att ta sig till oss kan du antingen åka kommunalt med buss (linje 22 eller Flextrafiken, om du har rätt till sjukresor) eller med egen bil. Besöksparkering finns i anslutning till entrén samt på Manillagatan och Hamnplan.
Åker du tåg till Örebro finns det taxibilar i direkt anslutning till Centralstationen. Att promenera från stationen tar cirka 15 minuter.
Klicka på länken för att få vägbeskrivning via Google Maps.
Vi ser helst att du betalar med bankkort, betalkort eller kreditkort (ej American Express eller Diners). Du kan också betala kontant.
Ja, om du har ett giltigt frikort måste du visa upp det vid besöket. Vi är inte anslutna till regionens frikortssystem och kan i dagsläget inte hantera digitala frikort.
Du kan närsomhelst kontakta din mottagning via 1177 e-tjänster och du får svar inom några dagar. Du loggar enkelt in med mobilt BankID eller annan e-legitimation.
Det går också att ringa till din mottagning. Här hittar du alla kontaktuppgifter.
Använd 1177 e-tjänster eller ring till din mottagning. Om du vill boka om eller boka av ditt besök ska du göra det minst 24 timmar före avtalad tid, annars debiteras ditt besök.
Hos oss värnar vi om en trygg och lugn vårdmiljö, där sekretess och integritet är självklara begrepp. Vi ber dig därför att använda mobiltelefon med respekt för omgivningen. Mobiltelefon får inte användas för ljudupptagning eller som kamera utan godkännande av Capio Läkargruppen.
Det finns en liten besöksparkering i anslutning till entrén. Avgiften är 10 kr/tim. Betalning kan ske med vissa bensinkort och bankkort eller via en parkerings-app som du laddar ner till telefonen. Du kan även checka in och ut med kort för efterskottsbetalning. Glöm dock inte att checka ut så att du inte betalar mer än du behöver. För den händelse du glömmer checka ut kan merkostnader debiteras.
Ja, du är välkommen att ansluta till vårt gästnätverk. Fråga i receptionen eller på vårdavdelningen om du behöver instruktioner.
På entréplanet finns kaffeautomat med kaffe och te till våra patienter och gäster. Önskar du något mer får du gärna fråga receptionspersonalen så ger de dig tips. Det finns många bra caféer och restauranger inom gångavstånd.
Ja, vi har låsbara skåp i anslutning till receptionen.
Det finns flera olika vägar till vård hos oss. Läs mer på sidan Så blir du patient hos oss.
Det enklaste är att kontakta din mottagning via 1177 e-tjänster.
Du kan beställa journalkopia via 1177 e-tjänster men också via telefon eller brev. Du är också välkommen till vår reception där du kan fylla i en rekvisition. De 9 första kopiorna är kostnadsfria. Den 10 kopian kostar 50:- och därefter 2:-/st.
På 1177 e-tjänster kan du även läsa direkt i din journal.
Du hittar information om detta på sidan Synpunkter på vården.
Har du frågor om en patientfaktura är du välkommen att kontakta ekonomiavdelningen på telefon 019-21 79 58.
Har du frågor om en faktura kopplat till ett företagsavtal (Kurant Access), kontakta företagshälsovården på telefon 019-15 92 41.
Universitetssjukhuset Örebro och i centrala Örebro.
Vi behandlar uppgifter om personnummer, namn, adress och kontaktuppgifter och hälsorelaterade uppgifter. Vi kan också komma att behandla uppgifter om din e-postadress, och andra kategorier av känsliga personuppgifter som anses nödvändiga för att tillhandahålla dig hälso- och sjukvård.
I vissa fall behandlas även personuppgifter om närstående som du själv eller närstående har lämnat till hälso- och sjukvården.
Vi samlar bara in personuppgifter om dig som anses nödvändiga för att uppfylla ändamålen med personuppgiftsbehandlingen.
Klagomål?
Har du klagomål på hur dina personuppgifter behandlas och/eller skyddas, eller avseende dina rättigheter, vill vi att du skickar skriftliga synpunkter till oss. Vi besvarar alla klagomål skriftligen.
Du kan också vända dig till Datainspektionen om du anser att dina personuppgifter har behandlats felaktigt av oss.
Personuppgiftsansvarig: Capio Läkargruppen AB, Box 344, 701 46 Örebro
Dataskyddsombud: My Ericsson, Capio Specialistkliniker, Box 583, 101 31 Stockholm