Capio
Capio
Capio

Viktig information om inloggning med BankID

Till dig som fått ett meddelande från oss och ombetts att läsa det men har svårt att logga in. Pröva i första hand att ladda ner vår app Capio – vård för alla och logga in. Välj "Sök vård och se meddelanden".

Varför kan det uppstå problem vid inloggning?

Tjänsten är begränsad för användare som är anslutna via VPN. Detta innebär att identifiering med BankID kan misslyckas.

För att uppfylla säkerhetskraven kan användare som är anslutna till en anonymiseringstjänst inte logga in med BankID. Exempel på vanliga anonymiseringstjänster är den integrerad i webbläsaren Tor eller Apples egna relätjänst.

För att möjliggöra inloggning via BankID måste du stänga av denna typ av tjänster och använda en okrypterad anslutning.

BankID stödjer inte Samsung Browser och du kan därför inte logga in med med den webbläsaren. Prova att byta till en annan webbläsare t.ex. Chrome.

Vi hjälper dig

Har du fått ett meddelande från oss med en länk till mer information, testa att först ladda ner appen Capio – vård för alla. När du loggat in i appen via BankID, välj Sök vård och se meddelanden för att se den personliga informationen från oss.

Om du har frågor eller behöver hjälp gällande inlogg eller våra digitala tjänster, kontakta vår support på helpdesk@capio.se eller ring 010-264 77 10. Vi finns tillgängliga vardagar mellan kl. 8–17.

Ladda ner vår app

Läkarbesök i mobil

Kontakt inom 15 minuter, 7-22 alla dagar. Se dina meddelanden från Capio, få vård online och hjälp med receptförnyelse.