Capio Höganäs startade sin verksamhet 2019 och sedan dess har verksamheten vuxit snabbt. I januari fanns 2200 patienter listade.
– För oss är det allra viktigaste att patienten blir sedd, säger verksamhetschefen Camilla Lorentzon.
I den nationella patientenkäten får Capio Höganäs 89, 6 poäng av 100 möjliga. Av ungefär 160 vårdcentraler i Skåne hamnar Capio Höganäs på nionde plats, men är bäst i nordväst. Hemligheten säger verksamhetschefen Camilla Lorentzon är service och bemötande.
– Vi jobbar jättemycket med service och bemötande, men också med tillgänglighet och kontinuitet, säger Camilla Lorentzon.
Självklart ska det fina resultatet firas, i tisdags uppvaktades Capio Höganäs av kommun och representanter från regionen som ville veta mer om hur vårdcentralen arbetar. Och så ska det firas med personalen också, avslutar Camilla Lorentzon.