Berätta lite om dig själv och din roll!
Jag började här på Capio som konsult, och har jobbat med projekt i olika former – nu är jag CIO och ansvarar för IT och digitalisering. Att kunna använda teknik för att göra vardagen bättre, och vården mer tillgänglig, är något jag drivits av hela livet.
Jag har faktiskt varit här i 20 år nu. En stor del av att jag varit här så länge är att det finns så mycket mänsklighet, värme och nyfikenhet. Vi tänker hela tiden hur vi kan göra saker annorlunda. Och vi uppmuntras att ha ett liv utanför jobbet, det tycker jag är fint.
Hade du något drömjobb när du var yngre?
Jag hade länge en dröm att öppna en hotellkedja. Jag jobbade ett tag i den branschen, och jag gillade rörelsen, att möta människor från världens alla hörn. Men jag hade inte Stordalens driv, tyvärr!
Att få komma till sjukvården var som att komma hem, för här är det också människorna som är det centrala. Alla kollegor och patienter – det handlar om oss.
Hur känner du att du gör skillnad i ditt jobb?
Jag försöker alltid tänka “hur kan vi göra det bättre för människor som söker sig till oss?”. Vi får aldrig glömma patienten. Det är så lätt att prata om siffrorna, att vi har “så och så många miljoner kontakter”. Men en enda kontakt hade kunnat vara jag. Det hade kunnat vara ett cancerbesked. Det är livsavgörande, och jag är stolt över att vara en del av det.