Kontakt inom 15 minuter 7-22 alla dagar. Rådgivning, hjälp och receptförnyelse.
- Capio Sverige
- ...
- Hitta mottagning
- Primärvård
- Vårdcentraler
Capio Vårdcentral Bro
Capio Vårdcentral Bro
Välkommen till din vårdcentral i Bro. Vi erbjuder dig ett brett vårdutbud, digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs.

Hur kan vi hjälpa dig?
Chatta med oss
Vi svarar i vårdcentralens chatt på vardagar. Du kan också få hjälp av vår heldigitala tjänst Capio Go 7–22 årets alla dagar.
Välkommen till oss
Vi har öppet mån–fre kl. 8–17. Du hittar oss på Bro Centrum 41-43 i Bro och når oss via telefon 08-120 010 50.
Lista dig hos oss
I Sverige har vi fritt vårdval, vilket betyder att du kan välja vilken vårdmottagning du vill tillhöra.
Sök vård via vår app
Vårt utbud
All vaccination sker med tidsbokning och du bokar din tid via vår chatt eller telefon. Du behöver vara listad på vårdcentralen för att kunna boka tid!
Vaccination Covid-19
Alla över 18 år som önskar ta dos 1-6 och är listade hos oss på Capio VC Bro är välkomna att boka vaccination hos oss. Vi följer Regionens riktlinjer om dosintervall och vaccinering.
Under juli-augusti sker ej vaccinering mot Covid-19.
Boka tid via vår chatt eller telefon 08-120 010 50 knappval 7. Du kan även själv boka en tid via din inloggning på 1177.se
Misstänker du att du lider av allergi? Hos oss kan du få hjälp med undersökning och diagnos, läkemedel samt rådgivning.
Om du under längre tid har upplevt problem med minnet kan det vara bra att genomgå en demensutredning för att ta reda på vad det beror på. Utöver utredningen kan vi bistå med information om olika typer av behandlingar, samt läkemedel vid behov.
Du som har diabetes och är patient hos oss blir kallad till besök hos diabetessköterska och läkare. Här tar vi hand om dig genom regelbundna kontroller av dina värden och samtal om hur du mår.
Om du på grund av medicinska skäl eller funktionshinder har behov av varaktiga hälso- och sjukvårdsinsatser som kvarstår under minst två veckor kan du få hjälp av hemsjukvården. För att beviljas hemsjukvård behöver du genomgå en medicinsk bedömning eftersom uppdraget hemsjukvård enligt landstinget måste uppfylla vissa kriterier.
Hos oss kan du som har högt blodtryck (hypertoni) få hjälp med blodtrycksmedicin och mätning av ditt blodtryck. Vi kan också erbjuda information och råd om hur du själv kan påverka ditt blodtryck genom att förändra din livsstil.
En infektion innebär att din kropp utsätts för angrepp av smittämnen som exempelvis bakterier, virus eller svamp. Kroppens reaktion på en infektion är vanligtvis en inflammation. Om du inte märkt någon förbättring på en vecka eller om dina symptom blir värre är det aktuellt att söka vård.
Vi hjälper dig med injektioner av läkemedel, provtagning och injektion via (samt omläggning och spolning av) central venkateter (CVK) och subkutan venport.
Upplever du problem med urin- och/eller avföringsinkontinens är du välkommen att boka en tid hos oss för råd, hjälp och stöd.
Hos oss kan du få hjälp med olika intyg. Exempelvis för sjukskrivning, vård av barn, färdtjänst eller inställd resa på grund av sjukdom. Vissa intyg är avgiftsbelagda. Kontakta oss gärna för mer information.
Läkarintyg via nätet
Få tillgång till ditt läkarintyg online. På 1177.se kan du läsa, ladda ner och skicka ditt intyg elektroniskt direkt till Försäkringskassan.
Fotsjukvård riktar sig bland annat till dig som har diabetes och problem med fötterna, dig som har cirkulationsrubbningar som orsakar sår, eller dig som har reumatiska, ortopediska eller neurologiska problem.
När en sjuksköterska eller läkare har ordinerat prover ska du besöka laboratoriet. Om du ska ta blodprover behöver vi veta om du använder blodförtunnande medicin. Kom gärna till mottagningen minst en kvart innan avtalad tid och glöm inte dina ID-handlingar.
Drop-in för provtagning:
Måndag: 8.00-15.30
Tisdag: 8.00-15.30
Onsdag: 8.00-15.30
Torsdag: 8.00-15.30
Fredag: 8.00-14.30
Stängt helg och röda dagar.
Era besök hos oss
Jag är barn eller ungdom
Som barn eller ungdom behöver du din eller dina vårdnadshavares tillstånd för att få komma hit. En vårdnadshavare är för det mesta en förälder, din mamma eller din pappa, men det kan också vara en annan person. Om du har två vårdnadshavare behöver båda ge sitt godkännande, men om till exempel bara din mamma har vårdnaden om dig räcker det att hon kontaktar oss.
Första besöket brukar vi för det mesta vilja träffa dig och dina vårdnadshavare tillsammans. Detta för att vi ska få en bild av hur ni har det i familjen och hur dina besvär påverkar eller påverkas av de som står dig nära. Under behandlingen kan vi både träffa dig enskilt och ihop med dina vårdnadshavare, beroende på hur era behov ser ut.
Vanligtvis ses vi 1-10 gånger och under dessa möten pratar vi om det som får dig att må dåligt. Vårt mål är att hjälpa dig att hitta nya sätt att se på och klara av situationer du tycker är svåra.
Ibland kan du få en hemuppgift av oss. Om du till exempel är rädd för något kan en hemuppgift vara att träna på att gå emot din rädsla.
Dina vårdnadshavare kan också få hemuppgifter som handlar om att lära sig att agera eller reagera annorlunda för att hjälpa dig att må bättre.
Jag är förälder eller vårdnadshavare
Första besöket vill vi träffa dig och ditt barn tillsammans. Detta för att vi ska kunna skapa oss en bild av hela familjesituationen och de problem ni upplever. Under behandlingen kan vi både träffa ditt barn enskilt, dig/er som vårdnadshavare enskilt eller hela familjen tillsammans, beroende på hur era behov ser ut. För att ditt barn ska få komma hit för ett enskilt besök behövs ditt tillstånd. Om ditt barn har två vårdnadshavare behövs bådas tillstånd.
Vanligtvis träffas vi 1-10 gånger och behandlingens syfte är att hitta nya förhållningssätt och strategier för att förändra de situationer som orsakar problem för ditt barn.
Behandlingens utformning varierar mycket beroende på ditt barns ålder och problematik, men oftast handlar besöken om vad du som vårdnadshavare kan göra för att ditt barn ska må bättre, eller hur ni ska få det att fungera bättre i familjen. Ibland delar vi ut hemuppgifter i samband med besöken. Om du har små barn kan en sådan vara att ägna ditt barn odelad uppmärksamhet under 15 minuter om dagen. Ett annat sätt kan vara att uppmuntra positivt beteende hos ditt barn genom beröm och samtidigt undvika att uppmärksamma negativt beteende.
Om du har ett äldre barn kan även ditt barn få hemuppgifter.
Vi tar emot barn listade på Capio Vårdcentral Bro, Kungsängens vårdcentral och Tibble vårdcentral utan remiss. Syftet är att snabbt erbjuda stöd till föräldrar, barn och unga. Besöken är kostnadsfria.
Vi kan bland annat hjälpa dig som upplever nedstämdhet, sömnproblem, stress, panik, oro, utmattning, likgiltighet, sorg eller koncentrationssvårigheter. Våra psykosociala resurser arbetar självständigt men alltid i nära samarbete med våra läkare.
Om du har skurit dig så illa att plåster inte räcker, eller har ett sår som är djupt eller inte vill läka är det viktigt att du besöker oss. Likaså om du upplever rodnad, svullnad, värmeökning och smärta i sårområdet.
Tidsbokade tider till sjuksköterska och undersköterska.
Hos oss kan du bland annat få hjälp med information om tobak och beroende, motiverande samtal och metoder för att förändra dina tobaksvanor.
Vi vaccinerar gammal som ung från 1 års ålder. Barn under 16 år vaccineras endast i sällskap av målsman eller annan vuxen. Välkommen att kontakta oss vid frågor kring vårt vaccinationsutbud.
Endast tidsbokade besök.
Capio Vårdcentral Bros vaccinpriser:
- Rådgivning via chatt/telefon0 kr
- Rådgivning, fysiskt besök250 kr
- Bältros Shingrix (förbeställs)1862 kr/dos (2 doser)
- Hepatit B, barn 0-15 år (Engerix-B) - endast komplettering via remiss386 kr
- Hepatit B, vuxen (Engerix-B) - endast komplettering via remiss386 kr
- TBE, barn 1-15 år (FSME Immun)350 kr
- TBE, vuxen (FSME Immun)395 kr
- Säsongsinfluensa (ej riskgrupp)375 kr
- Säsongsinfluensa (riskgrupp)0 kr
- Medhavt vaccin, endast injektion250 kr
- Stelkramp, vuxen (DiTebooster ) - endast i samband med skada427 kr
På äldremottagningen erbjuder vi dig som är äldre bättre tillgänglighet och en mer sammanhållen vård. Vi kan till exempel hjälpa dig med genomgång och kontroll av dina mediciner eller med förebyggande hälsovård, genom att se över din motion och kost.
Äldremottagningen är öppen för dig som är 75 år eller äldre. Om du hellre vill fortsätta att ringa eller komma till oss som vanligt går det lika bra.
Du som är 75 år eller äldre är välkommen att ringa oss på telefon utan tonval.
Telefontid:
Helgfria vardagar kl. 10.00-11.00
Telefon:
08-120 010 55
Låt oss ta hand om dig

När du listar dig väljer du vilken vårdgivare du vill vara ansluten till. Att göra ett aktivt val innebär en ökad trygghet och kontinuitet för dig som patient. Capio bedriver vård på uppdrag av flera regioner i Sverige och vårt löfte är att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Hälso- och vårdvalet är fritt och personligt.
Vår personal
Ulrika Westling Lewenhaupt
Verksamhetschef
Emilia Germundsjö
Bitr. verksamhetschef
Daratan Mustafa
Specialist i allmänmedicin, Medicinskt ansvarig läkare
Pary Mirman
Specialist i allmänmedicin
Daniel Farhoudi
Specialist i allmänmedicin
Asma Bajwa
ST-läkare
Marya Naqvi
ST-läkare
Eero Hinkkanen
Leg läkare
Lars Sivars
Leg läkare
Marja-Leena Virtanen
Psykolog
Elise Lindman
Psykolog
Beatrice
Distriktssköterska
Riine
Distriktssköterska
Roya
Diabetessköterska
Biljana
Sjuksköterska
Jenny
Sjuksköterska
Raluca
Sjuksköterska
Anna
Undersköterska
Christina
Undersköterska
Dijana
Undersköterska
Johannes
Undersköterska
Sari
Undersköterska
Sigrid
Undersköterska
Jens Wahlberg
Fysioterapeut
Therese
Medicinsk fotterapeut, undersköterska
Maya Qahiri
Biomedicinsk analytiker
Under samma tak
Barnavårdscentral
Kontakta oss
Kontakt med din vårdcentral eller med vår nationella vårdtjänst Capio Go. Här får du rådgivning, hjälp och kan förnya dina recept.
I appen har du tillgång till:
- Vård online via chatt eller video
- Hitta din närmaste Capio-vårdcentral
- Välj oss som din vårdcentral
Du behöver:
- Smarttelefon eller surfplatta
- Mobilt BankID
Digital kontakt utan app
Vi rekommenderar att du laddar ner appen men har du inte tillgång till mobil eller surfplatta kan du starta ett digitalt besök via hemsidan.
Nummer till växel:
Telefontider:
Måndag kl. 8.00-17.00
Tisdag kl. 8.00-17.00
Onsdag kl. 8.00-17.00
Torsdag kl. 8.00-17.00
Fredag kl. 8.00-17.00
Inringningen till telefonrådgivningen öppnar kl. 07:50 varje vardag.
Avvikande telefontider:
Röda dagar är vår telefon stängd. Vid akuta besvär, kontakta 1177 eller 112.
Adress:
Bro Centrum 41-43, 197 31 Bro
Öppettider vårdcentral:
Måndag kl. 8.00-17.00
Tisdag kl. 8.00-17.00
Onsdag kl. 8.00-17.00
Torsdag kl. 8.00-17.00
Fredag kl. 8.00-17.00
Drop-in för provtagning:
Tisdag kl. 8.00-15.30
Onsdag kl. 8.00-15.30
Torsdag kl. 8.00-15.30
Fredag kl. 8.00-14.30
Avvikande öppettider:
När vårdcentralen är stängd kan du få hjälp med enklare akuta ärenden av oss på Capio alla dagar, året runt, fram till klockan 22. Starta ditt besök hos vår nationella tjänst Capio Go.
Vårdcentralen är stängd på helgdagar och röda dagar.
Vid akuta besvär, kontakta 1177 eller 112.
När vårdcentralen är stängd kan du få hjälp med enklare akuta ärenden av oss på Capio alla dagar, året runt, fram till klockan 22. Starta ditt besök hos vår nationella tjänst Capio Go.
Vid akuta besvär, kontakta 1177 eller 112.
Via 1177 e-tjänster kan du hos oss administrera delar av din vård. Du loggar enkelt in via Mobilt BankID eller e-legitimation. Här hittar du våra e-tjänster.
Om du har synpunkter på den vård du fått hos oss tar vi gärna del av dessa. Ange ditt telefonnummer i e-postmeddelandet så kommer du att bli kontaktad av vår verksamhetschef. Vi vill avråda från att skicka känsliga personuppgifter och medicinsk information via e-post, då sekretessen inte kan garanteras.
Undrar du vad ett besök kostar, hur digital vård funkar eller hur du tar del av din journal? Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får från våra patienter. Hittar du inte svaret på just din fråga? Hör av dig till oss! Alla frågor är välkomna – ingen fråga är för liten eller för stor.
Vi vill veta vad du tycker – vare sig det är ris eller ros eller om du vill komma med förslag till förbättring är vi tacksamma för att du hör av dig.
Om du har drabbats av en skada i vården vill vi veta det så snart som möjligt för att ställa till rätta, utreda och gå vidare med anmälan till försäkringsbolag och myndigheter om det behövs.
Kontakta personalen
I första hand bör du kontakta personalen eller ansvarig chef på den mottagning där du har fått vård och behandling. Du kan kontakta oss via våra tjänster på 1177.se, alternativt ringa eller skicka brev.
På sidan Synpunkter på vården hittar du mer information om Patientnämnden, försäkringsbolag och andra myndigheter som hjälper dig som patient om du behöver gå vidare i ett ärende.
